3e genomineerde in verkiezing ‘Beste Digitale Juf of Meester’: Meester Jan

Wat leuk dat de school in huis zo goed gaat omdat jullie juffen en meester zo hun best doen. Petje af voor alle leerkrachten. 

Nominatie:
Philip zit in groep 8 van de Antoniusschool in Kortenhoef. En hij heeft zijn Meester Jan genomineerd.

Philip: “Meester Jan kwam pas in januari in mijn klas. Het eerste jaar was geel rommelig net zieke meesters en heel veel verschillende invallers. Hij vond het heel belangrijk dat groep 8 een leuk, gezellig en rustig laatste half jaar had en heeft toen afscheid van zijn oude school genomen en is bij ons in de klas gekomen. Dat vind ik super lief en het was meteen fijn met meester Jan. Meester Jan staat altijd voor mij klaar. Hij luistert goed en hij is aardig. Hij helpt goed en hij zorgt voor een goede sfeer in de klas. Hij is ook grappig en hij zorgt ervoor dat iedereen het naar zijn zin heeft. Nu werkt hij vanuit huis en heb ik vaak een meet met hem. We sturen ook berichtjes naar elkaar in apps. Dat gaat goed. Meester Jan is ook bij mij thuis gekomen om nog wat extra schoolwerk te brengen. Dat is heel lief! Meester Jan moet echt winnen hoor want hij is echt de allerbeste!”

Motivatie:
De redactie kiest deze week voor meester Jan van den Dikkenberg. Hij wordt gewaardeerd voor zijn inzet, niet alleen digitaal, maar hij brengt extra taken tot aan de voordeur. Meet en greet als het moet, grappig, aardig en lief; hij bracht ook tijdens deze bijzonderen periode rust en vertrouwen. Onder deze omstandigheden je toch goed voelen als je digitaal les krijgt, gunnen we alle kinderen in Nederland.

Ook deze week kun je weer jouw juf of meester nomineren.

Nomineer jouw juf/meester hier!

Meester Jan: “Wat bijzonder dat ik ben genomineerd door Philip, één van de leerling uit de leukste groep 8B in de St. Antoniusschool in Kortenhoef. Ik vind het een uitdagende periode die we met zijn allen doormaken. Heel bijzonder dat we in korte tijd met de driehoek Leerling-Ouder-Leerkracht samen de schouders eronder zetten om deze tijd zinvolle inhoud te geven. Er worden zoveel talenten aangeboord bij kinderen, ouders en bij mij. We helpen elkaar, tippen elkaar en leren van elkaar. De leerlingen worden nog meer eigenaar van hun eigen leerproces. De 21-Eeuwse vaardigheden komen uitgebreid aan bod. Wat steken ze veel op voor de overstap naar de grote Middelbare. Spreekbeurten filmen we, werkstukken worden hele boekwerken. Philip is bijvoorbeeld voor zijn werkstuk over kikkers dagen aan de waterkant op onderzoek gegaan en heeft kikkers geobserveerd. Onze musical oefenen we nu alvast online en bereiden ons voor op de afscheidsavond. Waarschijnlijk zullen het alvast filmopnames in de open lucht worden met een filmavond-Meet voor ouders aan het eind van het schooljaar. We denken aan een reünie volgend schooljaar met de echte opvoering als afscheidsavond voor de ouders als we weer meer vrijheid krijgen. We passen ons aan aan de omstandigheden. We kijken er naar uit om elkaar weer in levende lijve te zien in school, maar tot die tijd maken we van deze periode een leerzaam feestje van, die later zeker in de geschiedenisboekjes komt.” 

De verkiezing loop zo lang als de scholen gesloten zijn en je thuis moet blijven en je juf of meester moet missen.  

Nomineer jouw juf/meester hier!

Word jij ook een Kids CoronaKrant reporter? Deel jouw verhaal hier en kom in onze krant!

Deel dit bericht op:

Een gedachte over “3e genomineerde in verkiezing ‘Beste Digitale Juf of Meester’: Meester Jan

Reacties zijn gesloten.